1. Ejendomspartner Danmarks privatlivspolitik

1.1.
I denne privatlivspolitik beskrives det, hvordan Ejendomspartner Danmark behandler dine personoplysninger, uanset hvilken form, du måtte oplyse disse overfor os.

1.2
Vi ønsker, at du har tillid til, at vi behandler dine personoplysninger på en betryggende måde. Derfor har vi truffet de tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger, som er nødvendige for at beskytte dine personoplysninger mod uberettiget adgang og brug.

1.3
Ejendomspartner Danmark er dataansvarlig og dermed ansvarlig for, hvordan dine personoplysninger behandles af os og på vores vegne. Hvis du har spørgsmål vedrørende behandlingen, er du velkommen til at kontakte os på Ejendomspartner Danmark, Frydenhøjparken 235, 2650 Hvidovre, eller på mail.

  1. Hvilke personoplysninger behandler vi?

2.1
Personoplysninger er alle slags oplysninger, der kan henføres til dig som enkeltperson. Vi behandler forskellige oplysninger om dig afhængigt af, hvorledes vores kontakt er til dig. Fælles for alle former for kontakt er, at vi på intet tidspunkt behandler følsomme personoplysninger. Vi behandler primært oplysninger, du selv har givet os, men indhenter dog undtagelsesvis også oplysninger, der er offentligt tilgængelige.

2.2
Når du kontakter os, behandler vi din e-mailadresse.

Du vil automatisk blive tilmeldt vores nyhedsbrev, som du dog altid kan framelde ved at vælge ‘unsubscribe’ nederst i et nyhedsbrev. (ikke aktuelt endnu)

2.3
Når du er kunde eller samarbejdspartner, behandler vi dit navn, navnet på din virksomhed eller den kunde, du repræsentere, dit telefonnummer og den mail, du har oplyser.

  1. Hvad bruger vi personoplysninger til?

3.1
Vi bruger ovenstående oplysninger til følgende formål

  • Kommunikere med dig om konkrete opgaver, som er aktuelle eller som er under forberedelse.
  • Sende invitationer, nyhedsbreve og andet markedsføringsmateriale til dig via e-mail og sms (du kan altid fravælge nyhedsbrevet via et link i hver e-mail)
  • Sende og vise information, som vurderes at være relevant for dig (ud fra de oplysninger, du har givet os) via e-mail, sms og telefon
  • Opfylde vores juridiske forpligtelser og forsvare vores selskab mod evt. retskrav

 

 

  1. Hvornår bliver personoplysningerne slettet?

4.1
Vi beholder dine personoplysninger, så længe som det er nødvendigt for at opfylde ovenstående formål, eller så længe vi er retligt forpligtet til at opbevare oplysningerne, hvorefter de bliver slettet i overensstemmelse med vores sletningsprocedure. Det vil sige, at nogle oplysninger beholdes længere end andre fx slettes e-mails med personoplysninger efter 1 år, med mindre der kan argumenteres for at gemme til senere brug

4.2
Hvis du eksempelvis indgår en aftale med os, opbevares aftalen og korrespondancen, for at vi kan opfylde vore forpligtelser i henhold til aftalen. Vi kan også opbevare oplysninger længere, hvis det er nødvendigt for at forsvare vores virksomhed mod evt. krav.

  1. Hvem videregiver vi dine personoplysninger til?

5.1
Vi videregiver som udgangspunkt kun dine oplysninger, hvis du har givet konkret tilladelse hertil.  Vi videregiver dog dine informationer til selskaber uden for virksomheden, som leverer tjenester til os (såsom it-tjenester, revisor, foreningens pengeinstitut, berigtigende advokat). Vi videregiver også dine personoplysninger til myndighederne, hvis det er krævet ved lov eller administrativ beslutning.

5.2
De selskaber, som vi videregiver oplysninger til, må kun behandle dem i henhold til vores instruks, og vi sikrer et højt sikkerhedsniveau for dine personoplysninger gennem indgåelse af aftaler. Hvis vi overfører dine oplysninger til eksterne selskaber uden for EU/EØS, sikrer vi, at der er truffet passende sikkerheds­foranstaltninger, herunder ved at benytte Europa-Kommissionens standardkontraktbestem­melser om dataoverførsel (som findes på Europa-Kommissionens hjemmeside) i vores aftaler med parter, som modtager personoplysninger.

  1. Hjemmel for behandling af personoplysninger

6.1
I de fleste tilfælde behandler vi dine oplysninger for at kunne opfylde virksomhedens formål, levere serviceydelser eller opfylde de indgåede aftaler.  

  1. Dine rettigheder i forbindelse med behandling af dine oplysninger

7.1
I henhold til gældende lovgivning om databeskyttelse har du følgende rettigheder i forbindelse med vores behandling af dine personoplysninger:

  • Retten til indsigt, dvs. ret til at få indsigt i, hvilke personoplysninger om dig vi behandler, samt at få udleveret en kopi af dem
  • Retten til berigtigelse, dvs. ret til at få forkerte oplysninger rettet
  • Retten til sletning, dvs. ret til at få dine personoplysninger slettet
  • Retten til begrænsning af behandling, dvs. ret til at kræve, at vi begrænser behandlingen, f.eks. hvis du bestrider nøjagtigheden af de personoplysninger, vi behandler
  • Retten til dataportabilitet, dvs. ret til at anmode om, at dine personoplysninger overføres fra os til et andet selskab
  • Retten til at gøre indsigelse mod, at vi behandler dine personoplysninger – særligt når vi behandler dine oplysninger til brug for direkte markedsføring
  • Retten til at trække dit samtykke tilbage. Dette påvirker dog ikke lovligheden af den behandling, der har fundet sted med dit samtykke, inden du trak dit samtykke tilbage.
  • Retten til at indgive en klage til en tilsynsmyndighed (Datatilsynet), hvis du mener, at vores behandling ikke overholder gældende lovgivning om databeskyttelse.

7.2
Nogle af ovenstående rettigheder gælder kun i visse situationer. Hvis du ønsker at gøre ovenstående rettigheder gældende, skal du henvende dig til Ejendomspartner Danmarkmail.

Dette dokument findes i en dansk og en engelsk version. Hvis der er væsentlige forskelle mellem de to dokumenter, er den danske version gældende.